Lokapala [3]


Wisrawa-Sukesi-Danaraja

Solah tingkahe Resi Wisrawa sarta Dewi Sukesi, suwe-suwe kapiyarsa dening Prabu Sumali, ndadekake gumun-nguguning panggalihe. Wasanane sang Prabu mupus pepesthening jawata. Nanging sang Arya Jambumangli, bareng ngrungu pawartapakartine Resi Wisrawa karo Dewi Sukesi, sanalika krodha tan sipi, enggal-enggal manjing ing taman Argasuka karo sesumbar maciya-ciya. Midhanget sesumbare Arya Jambumangli, lir tinepak mukane Resi Wisrawa. Sawise pamitan marang ingkang garwa, Resi Wisrawa tumuli miyos saka pantisari, nedya methukake krodhane Arya Jambumangli.

Perange Resi Wisrawa lumawan Arya Jambumangli banget nggegirisi, padhadene ngetokake pangabaran warna-warna. Nanging wasanane Arya Jambumangli palastra ketaman jemparinge Resi Wisrawa.

Ing sasedane Arya Jambumangli, Resi Wisrawa dipethuk dening ingkang garwa Dewi Sukesi, banjur gegandhengan asta manjing ing pantisari. Rina wengi sang resi karo sang dewi tansah ana ing pantisari, pijer ulah raras karasikan.

<<< ooo >>>

Prabu Wisrawana Ratu Lokapala, uga ajejuluk Prabu Danaraja, iya Prabu Danapati, patihe apeparab Banendra. Sang Prabu abala bacingah, tegese darbe wadyabala campuran yaiku wadyabala raseksa karo wadyabala manungsa, padha mawa senapati dhewe-dhewe. Senapatine wadyabala raseksa papat, yaiku : Gohmuka, Rukmuka, Gurmuka, lan Wisnungkara. Senapatine wadyabala manungsa uga papat, yaiku Citrajaya, Citrasudirga, Citragana, lan Citrasakti.

Kreta titihane Prabu Wisrawana pinatik manik nawa retna, arane wimana Puspaka, apangirid turangga wolu. Wimana (kreta) Puspaka iku peparinge Jawata. Sanjatane Prabu Wisrawana kunta Baswara lan jemparing maneka warna.

Pawarta manawa Dewi Sukesi wis kagarwa Resi Wisrawa, ora mung keprungu ana sajrone laladan nagara Ngalengka, nanging wis sumebar kawentar tekan ing manca praja. Prabu Wisrawana uga wis miyarsa yen ingkang rama atindak cidra. Resi Wisrawa atindak cidra marang putra, amarga ancase ing sakawit, olehe tindak menyang Ngalengka, prelu nglamar Dewi Sukesi nedya kapundhut putra-mantu, didhaupake karo Prabu Wisrawana. Nanging toging endon, Dewi Sukesi jebul kagarwa dening Sang Resi dhewe.

Cidraning tindake Resi Wisrawa agawe krodhaning panggalihe
ingkang putra Prabu Wisrawana. Awit saka iku, Prabu Wisrawana banjur mepak wadyabala, nedya ngrabasa praja Ngalengka sarta nedya ngrebut Dewi Sukesi, sarana mrajaya ingkang rama Resi Wisrawa. Anteping tekade Sang Prabu mangkono iku, alandhesan kapracayan mangkene : sanajan sudarma, manawa awatak candhala atindak cidra marang putra, putra kena midana.

Sawise wadyabala samekta sagegamaning ayuda, Patih Banendra dhawuh nembang tengara (nabuh tengara, sing ditabuh lumrahe bendhe), minangka sasmita budhaling wadyabala. Barisan wadyabala yaksa budhal dhisik, dadi lakune ana ing ngarsane Prabu Wisrawana, tinindhihan senapati papat. Kang minangka cucuking baris tinindhihan Gohmuka lan Rukmuka, nuli sinambungan barisan kang tinindhihan Gurmuka lan Wisnungkara. Lakune wadyabala manungsa ana ing sawurine Prabu Wisrawana, uga tinindhihan senapati papat, yaiku : Citrajaya, Citrasudirga, Citrasakti lan Citragana. Kang minangka panutuping barisan, kang ana ing buri dhewe, Citrayuda lan Citracapa satriya kembar ing rupa ngedhangkrang munggwing ratangga.

Terjemahan Bebas :

Perbuatan Resi Wisrawa dan Dewi Sukesi, lama-lama diketahui oleh Prabu Sumali, menjadikan heran dan beban pikirannya. Akhirnya sang Prabu hanya mampu menyerahkan segalanya kepada jawata. Namun sang Arya Jambumangli, setelah mendengar berita tentang kelakuan Resi Wisrawa dan Dewi Sukesi, seketika murka tiada tara, bergegas segera menuju taman Argasuka dan kemudian berteriak sesumbar menantang. Mendengar sesumbarnya Arya Jambumangli, seakan ditampar mukanya Resi Wisrawa. Setelah mohon pamit kepada istrinya, Resi Wisrawa kemudian keluar dari pantisari, untuk menyongsong Arya Jambumangli yang dalam keadaan sangat marah.

Pertempuran antara Resi Wisrawa melawan Arya Jambumangli sangat ramai dan hebatnya, masing-masing mengeluarkan kesaktiannya dan juga memainkan senjata-senjata andalan. Namun akhirnya Arya Jambumangli tewas setelah terkena panah dari Resi Wisrawa.

Setelah tewasnya Arya Jambumangli, Resi Wisrawa dijemput oleh sang istri Dewi Sukesi, kemudian bergandengan tangan memasuki kembali ke pantisari. Siang malam sang resi dan sang dewi selalu berada di dalam pantisari, merajut asmara memadu birahi.

<<< ooo >>>

Prabu Wisrawana Ratu Lokapala, juga berjuluk Prabu Danaraja, Prabu Danapati, mempunyai patih bernama Banendra. Sang Prabu memiliki wadyabala bacingah, wadyabala campuran antara saksasa dan wadyabala manusia, yang memiliki senapati sendiri-sendiri. Senapatinya wadyabala raksasa ada empat yaitu Gohmuka, Rukmuka, Gurmuka, dan Wisnungkara. Senapati wadyabala manusia juga empat, yaitu Citrajaya, Citrasudirga, Citragana, dan Citrasakti.

Kreta tunggangannya Prabu Wisrawana sungguh cemerlang seolah bertabur kembang nan indah menawan, diberi nama kreta Puspaka, ditarik oleh kuda berjumlah delapan. kreta Puspaka itu adalah pemberian Jawata. Senjata Prabu Wisrawana bernama kunta Baswara dan bermacam-macam senjata panah.

Berita mengenai telah diperistrinya Dewi Sukesi oleh Resi Wisrawa, tidak saja terdengar di seantero wilayah nagara Ngalengka, namun juga telah menyebar hingga mencapai Lokapala pula. Prabu Wisrawana pun tlah mengetahui bahwa ayahnya tlah bertindak durjana hingga melukai perasaannya. Resi Wisrawa telah berbohong dan menikamnya dari belakang, sebab awal mula maksud pergi ke Ngalengka adalah untuk melamar Dewi Sukesi yang akan dijadikan sebagai putra-mantu, dikawinkan dengan Prabu Wisrawana, anaknya. Namun ternyata gagal tidak bisa memenuhi kehendak, malah Dewi Sukesi diperistri sendiri oleh Sang Resi Wisrawa.

Tindakan memalukan Resi Wisrawa tersebut mengobarkan amarah di hati sang putra Prabu Wisrawana. Oleh karenanya kemudian Prabu Wisrawana segera mempersiapkan wadyabala, dengan tujuan menyerang dan menghancurkan praja Ngalengka serta bermaksud merebut Dewi Sukesi, dengan membunuh ayahnya sendiri Resi Wisrawa. Kemantaban tekad Sang Prabu itu didasari atas kepercayaan bahwa : walaupun seorang ayah, bila mempunyai watak yang kejam dan berbuat tidak baik serta menipu dan berbohong maka sang putra berhak untuk memberi hukuman.

Setelah wadyabala siap sedia dengan melengkapi dirinya dengan senjata perang, Patih Banendra segera memukul bendhe sebagai tanda agar wadyabala segera berangkat. Barisan wadyabala raksasa berangkat lebih dahulu, sehingga berada di depan Prabu Wisrawana, dipimpin oleh empat senapati raksasa. Sebagai pemuka barisan dipimpin oleh Gohmuka lan Rukmuka, kemudian disambung oleh barisan yang dipimpin oleh Gurmuka lan Wisnungkara. Sementara itu barisan wadyabala manusia berada di belakang Prabu Wisrawana, juga dipimpin oleh senapati-senapati Citrajaya, Citrasudirga, Citrasakti dan Citragana. Yang menjadi penutup barisan, yang berada di paling belakang sendiri, adalah Citrayuda lan Citracapa satriya kembar yang duduk ngedhangkrang di atas kreta.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s